Nieuwsbrief Maart 2019

Begin van een mooi jaar 2019
Voor de 2e keer zijn we het jaar ingegaan met een mooie gezamenlijk nieuwjaarsreceptie van SVBZO en COM. Vele activiteiten en ontmoetingen staan op onze kalender en het eerste kwartaal zijn we te gast geweest in Pand P, voor een bijzonder indrukwekkende voorstelling ‘Met Open Ogen’. Menig veteraan

herkende zich in de ervaring en ook het belangrijke thuisfront werd betrokken in de voorstelling. Ook dit jaar hopen wij op uw steun en als bestuur gaan we ervoor.

‘75 jaar Vrijheid’
Dit thema is voor 2019 en 2020 van toepassing. In 1944 het Zuiden en de jaar daarop heel het land bevrijd! In dit jaar starten vele activiteiten in de regio
en bij vele zullen we aanwezig zijn. Belangrijk in de regio is de 4 mei Herdenking. Heeft u tijd en wilt u ons vertegenwoordigen meld u dan bij de secretaris van de SVBZO.

Op 5 mei zal er een geweldige Regionale Ontmoetingsdag worden georganiseerd in en om de Cacaofabriek te Helmond. In het bijzijn van burgemeester Blanksma zal Henk van Dijk (Luchtfotograaf) zijn draaginsigne Veteranen ontvangen.

Vinden, Binden en Boeien blijft het thema waar we als SVBZO invulling aan willen geven.

Loge bijeenkomsten
Op de 4e donderdag van de maand is er de gelegenheid om bijzondere onderwerpen te delen of om gewoon gezellig bijeen te zijn, een nieuw initiatief om de jongere veteraan te vinden tijdens deze nieuwe Loge bijeenkomsten.Zo is op 28 februari de film : The Armed Man in de Treffer getoond, waarna er ruimte voor discussie was. Onze gevoelens worden meegenomen in de uitvoering van dit stuk dat straks ook op 22 september door het mannenkoor Lambardi in het Muziekgebouw Eindhoven opgevoerd
zal worden (meer info volgt later). Een belangrijk jaar waarin ons bestaansrecht wordt gerespecteerd en geraadpleegd opdat we ook in de komende jaren aandacht blijven houden op de veteraan en zijn thuisfront.

Activiteiten 2e kwartaal:
- Zaterdag 27 April ‘Koningsdag’ ook dit jaar met een vrijarkt, food en fun (muziek). Vanaf 13.00 uur.
- Zondag 5 Mei ‘ROD en Festival’ in om de Cacaofabriek te Helmond. Vanaf 13.00 uur.
- Woensdag 29 Mei ‘UN Peacekeepingsday’ in De Treffer. Vanaf 19.00 uur.- Zaterdag 1 en Zondag 2 Juni onze jaarlijkse ‘2Daagse Wandeltocht’.
- Zaterdag 15 juni de 2e Kwartaal bijeenkomst ‘BALKANdag’. Vanaf 13.00 uur.
- Zaterdag 29 juni ‘Veteranendag’, rechtstreekse uitzending kijken in De Treffer. Vanaf 13.00 uur.

Nieuwsbrief
Meld u aan voor onze nieuwsbrief, we hopen u dan beter te kunnen informeren. Zijn er zaken goed vertel het de ander, wat er verbeterd moet worden vertel het ons. Een ieder is Welkom in ons Ontmoetingscentrum ‘De Treffer’.

Een vriendelijke veteranengroet, Huub Vleeshouwers

Copyright © 2019 SVBZO. Alle rechten voorbehouden. Disclaimer.