Faciliteiten

Het ontmoetingscentrum biedt veel faciliteiten. Deze zijn verdeeld over de begane grond en de eerste verdieping.
Helaas beschikken we nog niet over een lift, waardoor de eerste verdieping moeilijk bereikbaar is voor mindervaliden. Hier hopen wij in de toekomst verandering in te kunnen brengen, zodat het ontmoetingscentrum volledig toegankelijk wordt voor mindervaliden.

Het ontmoetingscentrum is een rookvrij gebouw. Rokers kunnen gebruik maken van onze achterplaats.

Begane grond

Op de begane grond bevinden zich de volgende faciliteiten:

De Huiskamer:
In de gezellig aangeklede huiskamer bent u van harte welkom om andere veteranen en hun partner te ontmoeten. Onze gastvrouw/-heer voorziet u van koffie, thee of frisdrank. Aan de tafel of in de loungehoek worden veel verhalen verteld, maar er is ook altijd ruimte voor een persoonlijk gesprek.

De keuken:
In onze modern uitgeruste keuken kan de gastvrouw/-heer de koffie en thee verzorgen; tijdens evenementen worden er hapjes of kleine maaltijden bereid.

Televisieruimte:
In onze televisieruimte kunt u televisieprogramma’s, dvd’s en filmopnamen bekijken. Tijdens de vaste wekelijkse openingstijden bent u vrij om naar een film of televisieprogramma te kijken.

Biljart- en internet ruimte:
In 2013 zijn we blij verrast met een biljart, waar u gezellig een balletje af kunt stoten. Tijdens grotere evenementen gebruiken we de biljartruimte als multifunctionele ruimte. Daarnaast staat er een computer die gebruikt kan worden door gasten.

(Mindervaliden) toiletten:

We beschikken over een heren- en damestoilet. Daarnaast is er een ruim toilet voor mindervaliden met alarm aanwezig.

Garderobe:
Er is een garderobe aanwezig, waar u tijdens uw bezoek gebruik van kunt maken.

De Vergaderruimte:
De vergaderruimte is uitgerust met moderne audio-visuele middelen. Er worden vergaderingen en lezingen gehouden, presentaties gegeven en tijdens grote evenementen wordt er hier de ontvangst van de gasten  gehouden. Er zijn verschillende opstellingen mogelijk, waardoor een variabel aantal personen gebruik kan maken van deze vergaderruimte.

De vergaderruimte wordt op aanvraag en tegen vergoeding verhuurd. Voor meer informatie kunt u contant opnemen met onze beheerder. Hij zal met u samen de mogelijkheden bespreken.

Achterplaats:
Op de achterplaats van het ontmoetingscentrum is een beperkt aantal (10) parkeerplaatsen. Er is een gezellig, deels overdekt terras, waar bij goed weer gezeten kan worden. Daarnaast is het de plek waar gerookt mag worden. Voor het houden van barbecues, het tentoonstellen van voertuigen etc. tijdens activiteiten, maken wij ook gebruik van onze achterplaats.

Eerste verdieping
Op de eerste verdieping bevinden zich de volgende faciliteiten:

Bestuurskamer:
In de Bestuurskamer is een werkplekken ingericht waar de bestuursleden hun werkzaamheden ten behoeve van de stichting kunnen verrichten. Daarnaast is er ruimte voor opslag van documenten en het archief.

Spreekkamers:
Er is een spreekkamer waar met maximaal 8 personen vergaderd kan worden. Daarnaast wordt deze ruimte gebruikt voor het maandelijks inloopspreekuur van de BNMO. De spreekkamer is ook te reserveren voor afspraken met professionele hulpverleners, als u liever niet thuis of op een kantoor wilt afspreken.
Hiervoor kunt u telefonisch contact opnemen met onze beheerder of het reserveringsformulier invullen. Met onze beheerder kunt u de mogelijkheden bespreken of hij neemt contact met u op om afspraken te maken.

Tentoonstellingsruimte:
In de tentoonstellingsruimte wordt regelmatig een tentoonstelling ingericht met attributen, die verband houden met uitzendingen en missies. Dit kunnen foto’s, kledingstukken, documenten, boeken etc. zijn. Om de attributen goed en veilig te kunnen tentoonstellen, beschikken wij over een aantal vitrinekasten en poppen.

Als u attributen ter beschikking wilt stellen voor een tentoonstelling, zijn deze van harte welkom. Wij lenen die van u op basis van bruikleen en stellen ze bij ons tentoon. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze beheerder.

Bibliotheek:
Onze bibliothecaris heeft een groot aantal boeken voor u ter beschikking. U kunt in ons ontmoetingscentrum een inkijk doen in een overzicht van aanwezige boeken, waarbij de mogelijkheid bestaat voor veteranen om boeken te lenen. Naar deze mogelijkheid kunt u vragen bij onze gastvrouw/-heer. Een lijst met de aanwezigen boeken vindt u hier.

Als u in het bezit bent van boeken/tijdschriften die u aan onze bibliotheek wilt schenken, staan wij daarvoor open. Ze moeten uiteraard wel in goede staat verkeren en een aanvulling zijn voor onze collectie. Hierover kunt u contact opnemen met onze beheerder

Daarnaast beschikken wij in ons Ontmoetingscentrum over een draadloos internet netwerk, waar u gebruik van kunt maken.

Huur faciliteiten ontmoetingscentrum
Voor groepen, organisaties en bedrijven is het mogelijk om faciliteiten in het Ontmoetingscentrum te huren. Als u hierin geïnteresseerd bent, kunt u een
e-mail sturen naar onze beheerder.
Hij zal contact met u opnemen en de mogelijkheden met u bespreken.

Voorbeelden waarvoor u faciliteiten zou kunnen huren:
· Reünies;
· Vergaderingen, etc.